Cool stuff we like 5

31. August 2011Tags: , , , , , , , , , ,

ShareThis

Cool stuff we like

Af: Christian Strand, Chief Innovation Officer

Vi er kommet halvvejs til 10 i vores kavalkade af Cool stuff we like, og det fejrer vi med et overflødighedshorn af gode sager, som blandt andet rummer musikalsk overflod i Sydney, kreative billboards, et tilbageblik til 80′erne og en tur i rummet. Enjoy!

Pop Culture:

Efter otte års AWOL er punk-popperne blink-182 vendt tilbage med deres nye single ”Up All Night”. Måske har de brugt de sidste 8 år på at studere sociale medier. I hvert fald har de sammen med AT&T skabt en fantastisk video, hvor de har brugt et bredt udpluk af alle de Youtube-videoer, der har brugt deres musik uden tilladelse.

Det vil sige, at de faktisk honorerer deres fans for at udbrede deres musik i stedet for at straffe dem med søgsmål. Yeah…breaking the law, breaking the law!

Blink 182

Technology Highlights:

Vi mennesker er bedst til at innovere, og vi kommer op med de mest revolutionerende idéer, når vi er under pres. Nissans nye elektriske bil, Leaf, kan ikke bare oplades som andre el-biler…den kan også bruges til at give strøm til dit hus i op til to dage, hvis der er udfald i strømforsyningen.

Måske er den ikke super relevant i Danmark – bortset fra, at den kan levere strøm til de mobile lydanlæg på Roskilde Festival – men i Japan, efter Fukushima jordskælvet i marts, var behovet akut, og behovet kan nemt opstå igen. Derfor opfandt Nissans udviklere, Nissan Leaf.

nissanleaf

Marketing Innovation 1

Newcastle Brown Ale lavede en helt unik OoH plakat/installation i San Diego’s historiske Gaslight District. Kun når skyggerne faldt rigtigt, kunne de forbipasserende se, hvad det hele gik ud på.

newcastle-brown

Marketing Innovation 2

Den amerikanske nationalspise Jell-O har I længere tid kørt en innovativ digital kampagne kaldet Pudding Face, hvor et digitalt ansigt ændrer humør baseret på to Twitter streams. Hvis der er en overvægt af positive tweets, så smiler ansigtet…og vice versa.

Nu har Jell-O så migreret deres Pudding Face over til den fysiske verden ved hjælp af et ‘levende’ billboard i New York. Billboardet fungerer i princippet på samme måde som det digitale Pudding Face og baserer sit udtryk på glade eller triste emoticons i indkommende tweets på Twitter.

Ansigtet er ikke blot en digital rendering, men er faktisk et mekanisk bygget ansigt i kæmpe størrelse. Tilsyneladende var ansigtets indehaver ikke helt informeret. Se sådan skal en OOH reklame se ud i 2011!

Pudding

Marketing Innovation 3

Efter Nokia har lavet, først verdens mindste stop-motion film, og siden verdens støres stop-motion film, er der tilsyneladende gået mode i at lave stop-motion film på alverdens reklamebureauer.

Her er KIA’s bud på en stop-motion film…Verdens første udspillet på kunstige negle…i alt 900 stk. af slagsen. Vi modtager gerne bud på, hvad næste kulisse for en stop-motion film bliver.

nail

Viral of the Week:

Sidste år viste Yoda og Darth Vader os, hvorfor vi skal bruge TomTom som navigationssystem. I år har TomTom så kastet sig over en af 80’ernes helt store actionstjerner, nemlig Knight Rider (altså David Hasselhoff eller Hassel to the Hoff bland venner).

I ugens virale kan du se, hvad der sker for Knight Rider’s legendariske bil KITT, når den ikke opdaterer sine TomTom kort.

tomtom

Andet cool stuff:

World record in connecting the dots – Hvis du heller ikke skal noget de næste ni timer!

NASA sender LEGO-figurer i rummet – Fordi de kan!

Japansk musikvideo lavet med 250 blitzende Canon kameraer – Har du et  bud på budgettet???

Sidneys Opera House gør sig lækker overfor en ny generation – Sit back and enjoy…

ShareThis

Skriv en kommentar